De zorg ontwikkelt zich razendsnel en digitalisering speelt daarin een grote rol. Ook Noordwest werkt hard aan digitale zorg. Om u over onze digitale mogelijkheden te informeren, start Noordwest vandaag de campagne: Digitaal gastvrij ziekenhuis is geopend.
Digitaal gastvrij ziekenhuis
Binnen het programma Digitaal gastvrij ziekenhuis zijn de afgelopen periode op kleine schaal digitale toepassingen ontwikkeld en getest. Zoals digitale post, e-consult en videoconsult. Toepassingen voor onze patiënten worden aangeboden via het patiëntenportaal Mijn Noordwest.
Campagne
Inmiddels is de techniek getest en is het tijd om de digitale toepassingen stapsgewijs breder aan te bieden. Met de campagne richting patiënten en bezoekers brengen we onze digitale mogelijkheden onder de aandacht. Met onder andere de patiëntenfolder ‘Digitale zorg bij Noordwest’, een poster, wachtkamerschermen en informatie op onze website.
Uw post digitaal: contactvoorkeur en e-mail
Een van de digitale mogelijkheden is digitale post. Noordwest verstuurt veel post. Toch is dit niet altijd nodig. Dit kan namelijk ook digitaal, als uw voorkeur hiernaar uit gaat. Als u aangeeft dat uw contactvoorkeur ‘digitaal’ is, dan ontvangt u informatie over uw afspraak niet meer per post. U krijgt dan via e-mail een melding dat de informatie voor u klaar staat in het patiëntenportaal Mijn Noordwest. Het is in dat geval belangrijk dat uw e-mailadres bij ons bekend is. Ook voor onze andere digitale mogelijkheden is het belangrijk dat uw e-mail bij ons bekend is.
Ondersteuning voor patiënten
Alle digitale ontwikkelingen kunnen soms best ingewikkeld zijn. Noordwest vindt het belangrijk om patiënten hierin te ondersteunen. Heeft u hulp nodig bij onze digitale zorg, bijvoorbeeld het inloggen in Mijn Noordwest? Uw contactvoorkeur op digitaal zetten? Of het oefenen van een videoconsult? Neemt u dan contact op met onze patiëntenservice. Dat kan van maandag tot en met vrijdag, 09:00 tot 16:30 uur:
Waarom een digitaal gastvrij ziekenhuis?
Noordwest zet met het programma Digitaal gastvrij ziekenhuis in op een versnelling van de digitalisering in haar zorgverlening. Dat is nodig, want de landelijke trend is dat de zorgvraag stijgt en het aantal beschikbare zorgprofessionals fors afneemt. Onze allergrootste uitdaging is dan ook: zorg bieden aan meer patiënten, met minder mensen. Met behoud van de kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid. Daarom bouwt Noordwest aan de toekomst. Dat doen we letterlijk met de vernieuwbouw in Den Helder en Alkmaar. Door met patiënten in gesprek te gaan; wat zijn hun wensen? Met digitalisering: in het ziekenhuis en voor patiënten thuis, met behoud van de persoonlijke aandacht die zij van ons gewend zijn. En samen met zorgpartners in de regio.